Ιστορία

Κάθε σύμβολο και μια ιστορία

Φαντάζει απίστευτο στις περισσότερες των περιπτώσεων. Κάθε κατασκευαστής οχημάτων, προκειμένου να δημιουργήσει το δικό του σήμα, πέρασε από διάφορα, εξαιρετικά ενδιαφέροντα, στάδια. Κάθε σήμα έχει τη δική του μοναδική ιστορία, η οποία, σήμερα,  είναι σχεδόν άγνωστη, στους περισσότερους από εμάς. "Ξεδιπλώνοντας" την ιστορία, ανακαλύπτουμε πολύ ενδιαφέροντα γεγονότα. Γνωρίστε την ιστορία των σημάτων των βιομηχανιών αυτοκινήτου. Πανάκριβα σήματα σχεδιάστηκαν για ελάχιστα χρήματα.

Ουσιαστικά αναφερόμαστε στην ιστορία των θυρεών τους με τις λιγότερες δυνατές λέξεις και δεν εισερχόμαστε σε βαθύτερες αναλύσεις, διότι τότε θα χρειαζόταν εκατοντάδες λέξεις για κάθε μάρκα ξεχωριστά. Ούτε αναφερόμαστε στην ιστορία της εξέλιξης αυτών, μιας και τα περισσότερα σήματα άλλαξαν στην εξέλιξη του χρόνου. Πολύ συνοπτικά και προκειμένου να έχουμε μια γενική εικόνα, "ξεδιπλώνουμε" την σχεδόν άγνωστη για τις περισσότερες εταιρείες ιστορία τους.

Volkswagen

Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Volkswagen έπαιξε ο κατασκευαστής μηχανών Franz Xaver Reimspiess, ο οποίος συνέβαλε κατά πολύ στην τελική φόρμα του κινητήρα της εταιρείας. Στις ιδιορρυθμίες αυτού του ανθρώπου ανήκει και η συνήθεια, σε κάθε προσφερόμενη κατάλληλη περίσταση, να ζωγραφίζει τα πορτρέτα των συνομιλητών του, πάνω σε χαρτάκια ή να κάνει φανταστικά σχέδια ενώ σκεπτόταν. ΄Ετσι το 1937, χωρίς καμιά απολύτως εντολή, άρχισε να ψάχνει για τον καλύτερο συνδυασμό των γραμμάτων VW.

Κάποια στιγμή κατέληξε στη δημιουργία ενός  στρογγυλού σχήματος, όπου μέσα του συμπλεκόταν πολύ αρμονικά τα δύο αυτά γράμματα. Έδειξε, λοιπόν, το σκίτσο του στον καθηγητή Porsche και αυτός κατέθεσε το σήμα αυτό σαν σήμα των αυτοκινήτων της VW. Ο μηχανικός Reimspiess έλαβε από την εταιρεία για την έμπνευση αυτή 100 μάρκα. 

No 03

Rover

Το πρώτο αυτοκίνητο Rover κατασκευάστηκε το 1904. Έως το 1921, η εταιρεία είχε εντελώς βρετανική νοοτροπία. Το σήμα της, λοιπόν, ήταν μια επιγραφή σε παλιά αγγλική γραφή που έλεγε " η χρησιμοποίηση της ταμπέλα με τα ονόματα των κατασκευαστών δέον να αρκεί. "

Το 1921 όμως, σε μια διαφημιστική καμπάνια για την προώθηση του μοντέλου 8ΗΡ, χρησιμοποιήθηκε σαν μοτίβο ένα πλοίο των Βίκινγκς. Ένα  ένα χρόνο αργότερα η εταιρεία προσέφερε στους αγοραστές των αυτοκινήτων Rover και την τιμή της μιας (1) λίρας, μια μεταλλική φιγούρα Βίκινγκ. Αυτή η μασκότ κατάφερε να γίνει πολύ γρήγορα ιδιαίτερα αγαπητή.

Έτσι, το 1929 η εταιρεία αποφάσισε να βγάλει ένα κεφάλι Βίκινγκ για διακόσμηση του καπό, ακριβώς πάνω στο ψυγείο του αυτοκινήτου. Ένα χρόνο αργότερα συνέδεσαν το πλοίο και το κεφάλι του Βίκινγκ σε ένα θυρεό. Τα χρόνια που μεσολάβησαν, το σήμα αυτό υπέστη διάφορες επεμβάσεις. Άλλοτε τα κέρατα του κράνους του Βίκινγκ ήταν μικρότερα, άλλοτε μεγαλύτερα, αλλά ο θυρεός παρέμενε πάντα σε στυλ μπαρόκ. Άλλαξε σε πιο μοντέρνος κατά τη δεκαετία του '60, συμβολίζοντας πάντα τα 170 συνολικά κράτη που εξαγόταν τα Rover. Δηλαδή "rove the sea", διασχίζοντας τις θάλασσες.

No 04

Volvo

Το σήμα της σουηδικής εταιρείας δημιουργήθηκε από το παμπάλαιο έμβλημα του σιδήρου. Πολύ πιθανόν να προέρχεται και από τον μεσαίωνα και μάλιστα από την κεντρική Ευρώπη και όχι όπως πιστεύουν πολλοί από την εποχή και από τις περιοχές των Βίκινγκς.

Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σε  στυλιζαρισμένη μορφή το 1926, που είναι και το έτος ιδρύσεως της εταιρείας στη Σουηδία. Πολύ αργότερα προστέθηκε και ο όνομα Volvo (ρέω).

No 05

Renault

Από το 1902 έως και το 1923, δεν υπήρχε κανενός είδους σύμβολο ή έμβλημα για τη Renault. Το 1923, όμως, η εταιρεία έβγαλε το μοντέλο KJ1 Torpedo 3|4 Places, όπου στο μέσον του καπό του ψυγείου, υπήρχε μια στρογγυλή τρύπα. Ακριβώς πίσω της υπήρχε μια ηλεκτρική κόρνα.

Αυτό το άνοιγμα για τον ήχο ήταν καλυμμένο με μια γρίλια από χρώμιο.  Ακριβώς από το σημείο αυτό ξεκινά η ιστορία του σήματος της Renault. Βέβαια,  στρογγυλή αυτή γρίλια δεν άρεζε στους ειδικούς, διότι δεν ταίριαζε καθόλου με τη φόρμα του καλύμματος του κινητήρα.  Άλλαξαν, λοιπόν, το σχήμα σε ρομβοειδές, όπου πολύ γρήγορα εξελίχθηκε και στο βασικό σχήμα του σήματος της εταιρείας. Σήμερα  είναι διεθνώς αναγνωρισμένη η φόρμα, η αναλογία και το μέγεθος  του ρόμβου αυτού.

No 06

Porsche

Οι πρώτες μακέτες για το έμβλημα της Porsche σχεδιάστηκαν στις αρχές του 1952. Δύο στοιχεία κυριαρχούσαν για τη σύνθεσή του: η πατρίδα του καθηγητή Porsche και η καινούργια. τότε, έδρα της εταιρίας, η Στουτγκάρδη.

Όπως είναι γνωστό, επιλέχθηκε αυτή η πόλη της Γερμανίας σαν έδρα, ίσως από ευγνωμοσύνη, διότι μετά τον πόλεμο κατάφερε η εταιρεία να ξαναλειτουργήσει σε αυτή την πόλη. Επειδή δε η Στουτγκάρδη ανήκει στη Βυτεμβέργη, αποφασίστηκε να προστεθεί ο θυρεός της περιφέρειας αυτής. 

Τα πρώτα σχέδια πραγματοποιήθηκαν από τον αρχιεργάτη   Lapper και τον χομπίστα χαράκτη Reimspiess. Μετά από 17 μήνες, θα φανεί σχεδόν απίστευτο, ο θυρεός της Βυτεμβέργης δημιούργησε "πονοκεφάλους" στο σχεδιαστή και στο χαράκτη. Αυτό, διότι, το 1952 το χαρτί και τα μελάνια δεν ήταν υψηλής ποιότητας όπως σήμερα και η τυπογραφία δεν ήταν έτοιμη σε σημείο να αντιμετωπίσει μια ανάλογη εκτύπωση.

Συν τοις άλλοις, ο πολύ χρυσός που χρησιμοποιούσαν οι κατά τ΄ άλλα τσιγκούνηδες κάτοικοι της επαρχίας αυτής  για το θυρεό τους, ήταν ένα ακόμη πολύ σοβαρό πρόβλημα. Ανάμεσα σε όλα αυτά, προστέθηκε άλλη μια σημαντική δυσκολία. Η χρονοβόρα αλληλογραφία με τις τοπικές αρχές, οι οποίες θα έπρεπε να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για το άν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί ο θυρεός στο σήμα της Porsche. 

Έφτασε το 1953 για τα μπορέσει, επιτέλους, να κυκλοφορήσει το πρώτο αυτοκίνητο με το σημερινό σήμα της εταιρείας πάνω στα κουμπιά του ταμπλό και στο τιμόνι. 

No 07

Peugeot

Ήταν το 1810 όταν ιδρύθηκε στο Montbeliard η πρώτη επιχείρηση Peugeot. Επρόκειτο για ένα χυτήριο χάλυβα και παρήγαγε με ένα πρωτοποριακό τρόπο τότε, ένα ειδικό ατσάλι για πριονόφυλλα και σούστες. Από τα χαρακτηριστικά αυτών των προϊόντων    δημιουργήθηκε το λιοντάρι της Peugeot, σαν σύμβολο της σκληρότητάς του και της ευκαμψίας των πριονόφυλλων.

Το λιοντάρι, συνεπώς, κατατέθηκε σαν σήμα της εταιρείας το 1840. Η περιοχή Franche & Lochte, όπου βρισκόταν η έδρα της εταιρείας, ήταν πούσια σε λιοντάρια... Πρώτα είχε στον θυρεό της ένα λιοντάρι αυτό που διακοσμεί τις μάσκες των αυτοκινήτων Peugeot σήμερα. Ένα δεύτερο περίφημο λιοντάρι ανήκει στην πόλη Belford, που άλλοτε ήταν προσαρτημένη στην ίδια επαρχία. Αυτό το λιοντάρι πελεκήθηκε πάνω σε βράχο από τον γλύπτη Bartholi το 1872, σαν αιώνιο μνημείο στον ηρωισμό που έδειξε η πόλη κατά την προέλαση των γερμανικών στρατευμάτων, το 1870.

Σήμερα, για μεν τα αυτοκίνητα κατέληξαν στο λιοντάρι του θυρεού, για δε τους υπόλοιπους κλάδους  της εταιρείας υπάρχει μια στυλιζαρισμένη κεφαλή λιονταριού.

No 08

Jaguar

Αρχικά η εταιρεία είχε την ονομασία "SS. Cars LTD". Στα τέλη όμως, του 1930, εξελίχθηκε ένα μοντέλο και μετονομάστηκε σε "S.S. Jaguar 100." Επρόκειτο για ένα διθέσιο, καθαρά σπορ αυτοκίνητο. Μόλις το 1945 έγινε η αλλαγή της ονομασίας της εταιρείας σε Jaguar Cars L.T.D." Όπως ήταν φυσικό, το αιλουροειδές τζάγκουαρ χρησιμοποιήθηκε σαν σύμβολο που παραμένει έως και σήμερα.

No 09

Fiat

Για πρώτη φορά εμφανίστηκε το 1908 ένα σήμα της Fiat, πάνω στο καπό των ψυγείων του μοντέλου Brevetti. Από τότε άλλαξε, με την πάροδο των ετών, άλλαξε και η φόρμα και τα χρώματα του σήματος αρκετές φορές.

Το στρογγυλό σήμα διαδέχθηκε το γωνιώδες, το κόκκινο αντικατέστησε το μπλε, το μαρμαροειδές φόντο άλλαξε σε ενιαίο. Μόνο μια λεπτομέρεια έμεινε όλ΄ αυτά τα χρόνια εντελώς ίδια: η προς τα δεξιά απόκλιση του πάνω τμήματος του γράμματος Α στη λέξη Fiat. Τα γράμματα της ιταλικής φίρμας σημαίνουν Fabrique Italien Automobile Torino.

No 10

Ferrari

Το όνομα θρύλος, τα μοναδικά αυτοκίνητα για πορτοφόλια "ημίθεων". Ωστόσο το όρθιο αλογάκι του τόσο φημισμένου θυρεού, γράφει ο   Enzo Ferrari: " το αλογάκι του σήματος της εταιρείας Ferrari ήταν ζωγραφισμένο πάνω στο καταδιωκτικό αεροπλάνο του Francesco Baracca, του ήρωα αεροπόρου του α' παγκοσμίου πολέμου, o οποίος σκοτώθηκε στο Moritello". Και συνεχίζει ο Enzo Ferrari: "Όταν κέρδισα το 1923 τον πρώτο αγώνα αυτοκινήτων του Savro που πραγματοποιήθηκε στη Ravenna, γνώρισα εκεί τη μητέρα του ήρωα, την κόμισσα Paolina. Εκείνη μια μέρα μου είπε: Ferrari βάλε πάνω στη μηχανή σου το αλογάκι του αγαπημένου μου γιού. Θα σου φέρει γούρι".

Υπάρχει πάντα στου μουσείο της Ferrari η φωτογραφία του Baracca με την αφιέρωση των γονιών του προς τον Enzo Ferrari, όπου του εμπιστευόταν το έμβλημα αυτό. Το αλογάκι ήταν μαύρο και παρέμεινε μαύρο. Ο Enzo Ferrari πρόσθεσε το κίτρινο φόντο που είναι το χρώμα της Modena, του τόπου όπου παράγονται τα μοναδικά αυτά αυτοκίνητα.

No 11
Mercedes - Benz

Το αστέρι της Mercedes με τις τρεις ακτίνες, το οποίο είναι σήμερα σύμβολο καταξίωσης σε ολόκληρο τον κόσμο, χρονολογείται σαν σήμα από το 1909. Μια ανεξακρίβωτη όμως παράδοση, αναφέρει πως ο Gottlieb Daimler  συλλογίστηκε ότι με τις τρεις ακτίνες του αστεριού του θα  κάλυπτε κάθε ανάγκη, σε ολόκληρο τον κόσμο, σε γη, αέρα και θάλασσα.

Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι σε κάποια χρονική στιγμή υπήρξε και αστέρι της εταιρείας με τέσσερεις ακτίνες, το οποίο όμως εξαφανίστηκε αργότερα, δίχως να γνωρίζει κανείς τίποτα περισσότερο. Η συγχώνευση των εταιρειών Daimler & Benz το 1926, δημιουργεί νέα δεδομένα στο θυρεό. Το σήμα Benz ήταν ένας κύκλος από δαφνόφυλλα με το όνομα Benz στη μέση. Αργότερα  κρατήθηκε το δάφνινο στεφάνι και στο κέντρο μπήκε το αστέρι με τις τρεις ακτίνες, η δε εταιρεία ονομάστηκε Mercedes-Benz.

Στο έως σήμερα εμπορικό σήμα δεν έγιναν παρά ελάχιστες επεμβάσεις ή αισθητικές αλλαγές. Το αστέρι με τις τρεις ακτίνες μέσα στον κύκλο, κράτησε βασικά το σχήμα του, μόνον που οι ακτίνες  έγιναν πιο λεπτές κι έτσι το βλέπουμε με πιο μοντέρνα νοοτροπία από το 1937 πάνω στα ψυγεία των αυτοκινήτων Mercedes.

No 12

Citroen

Τα δύο γωνιώδη σχήματα του σήματος της Citroen έχει σε αντίθεση με άλλες εταιρείες, μια πραγματική τεχνική έννοια. Συμβολίζει την γωνιώδη οδόντωση ενός ειδικού αθόρυβου οδοντωτού τροχού.

Την πατέντα για την κατασκευή αυτού του οδοντωτού τροχού την έφερε ο Andre Citroen από ένα ταξίδι του στην Πολωνία. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε και τη βάση για την επιχείρησή του. Το 1913 ίδρυσε ένα εργοστάσιο οδοντωτών τροχών και το 1915 την εταιρεία Citroen. Μετά από τέσσερα χρόνια, το 1919, βγήκε στο δρόμο το πρώτο αυτοκίνητο Citroen, το A10CV.

No 13

BMW

Η ιστορία του σήματος της Βαυαρικής BMW, ξεκινά κάπου στο 1917. Το μπλε και το λευκό σήμα της εταιρείας ήταν τότε που η Rapp Motorwerben μετονομάστηκε σε Bayarische Motoren Werke GMBH.

Αρχικά, ήταν μια μονάδα κατασκευής μηχανών αεροπλάνων. Το σήμα, άλλωστε, παριστάνει έναν απαστράπτοντα λευκό κύκλο έλικος, μπροστά στον γαλάζιο ουρανό. Ταυτόχρονα, όμως, συνδυάζει το μπλε με το λευκό, τα εθνικά χρώματα της Βαυαρίας.

Για πρώτη φορά το σήμα αυτό χρησιμοποιήθηκε το 1917 στο Hohenflug Weltre - Kordmotor και από τότε δεν άλλαξε ποτέ. Με ελάχιστες επεμβάσεις, παραμένει, σίγουρα, ένα από τα πιο παλιά σήματα κατασκευαστών οχημάτων.

No 14

Audi

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1932, σε μια εποχή βαριάς οικονομικής κρίσης, με τη συγχώνευση τεσσάρων βιομηχανιών αυτοκινήτου, τις Horch, Audi, Wandener & D.K.W. Εμπνευστής αυτής της ένωσης ήταν ο Dr. Richard Bruhn. Αυτός είχε την ιδέα για να χρησιμοποιήσουν σαν σήμα της νέας εταιρείας, τέσσερεις συμπλεκόμενους κρίκους, ένας για την κάθε εταιρεία.

Σκέφτηκε, ταυτόχρονα, ότι το σήμα αυτό είχε και αρκετή συγγένεια με το σήμα των ολυμπιακών αγώνων, που έχει πέντε κρίκους σε άλλη διάταξη, φυσικά, έναν για κάθε ήπειρο. Επειδή, δε το 1930 είχε αποφασιστεί οι ολυμπιακοί αγώνες  του 1936 να πραγματοποιηθούν στη Γερμανία, το ολυμπιακό έμβλημα ήταν ήδη στη Γερμανία πολύ διαδεδομένο. Ο πραγματικά έξυπνος επιχειρηματίας το επωφελήθηκε με το σήμα της νέας εταιρείας, η οποία ονομάστηκε Auto - Union. Με την ονομασία αυτή η νέα εταιρεία έζησε για πολλά χρόνια και πολύ αργότερα άλλαξε το σήμα στη σημερινή του μορφή και μετονομάστηκε σε Audi.

No 15

Alfa Romeo

Ο συμβολισμός του σήματος της Μιλανέζας εταιρείας ξεκινά από πολύ παλιά, από το πολύ μακρινό παρελθόν. Όταν το 1002, ο επίσκοπος Arnolfo 2ος του Μιλάνου ταξίδεψε για λογαριασμό του αυτοκράτορά του στην Κωνσταντινούπολη, πήρε μαζί του για δώρο ένα μεγάλο φίδι από μπρούντζο. Τότε πίστευαν ότι έφερνε τύχη.

Όταν μετά από 94 χρόνια, 7.000 μιλανέζοι ξεκίνησαν για τους Αγίους Τόπους σαν σταυροφόροι, ο Arnolfo ο 3ος, ο τότε επίσκοπος, τους έδωσε μαζί ένα θυρεό που πάνω σε λευκό φόντο απεικόνιζε ένα γαλάζιο φίδι. Μετά από πολλά χρόνια γύρισαν νικητές στο Μιλάνο και ζωγράφισαν στο στόμα του φιδιού του θυρεού έναν κόκκινο Σαρακινό.

Ακόμα και σήμερα εκεί βρίσκεται! Στο αριστερό τμήμα του θυρεού προστέθηκε κι ένας κόκκινος σταυρός σε ανάμνηση του μιλανέζου αρχηγού των σταυροφόρων Giovanni da Rho, που πρώτος ανέβηκε πάνω στα τείχη της Ιερουσαλήμ και κάρφωσε εκεί έναν σταυρό.

Έτσι το φίδι με τον Σαρακινό μέσα στο στόμα του και ο Σταυρός που υπάρχει στο σήμα της Alfa Romeo, είναι εμπνευσμένα από τον θυρεό της πόλης του Μιλάνου, όπου η βιομηχανία αυτή έχει την έδρα της. Η εταιρεία ξεκίνησε το 1909 με το όνομα Societa Anonima Italiana Darracq (SAID). Το 1910 όμως δημιουργήθηκε  με το όνομα ALFA, από το ακρωνύμιο Anonima Lombarda Fabricca Automobili. Το 1915 αγοράστηκε από τον επιχειρηματία  Nicola Romeo και μετονομάστηκε σε Alfa Romeo.  

No 16

Rolls Royce

Τα αυτοκίνητα μύθος με την αξεπέραστη πολυτέλεια και τα πανάκριβα μοντέλα έχουν την ιστορία τους. Συμβολίζουν την τελειότητα και υπάρχουν και σήμερα πολλοί και φανατικοί φίλοι της εταιρείας, οι οποίοι ενθουσιάζονται όταν βλέπουν πάνω στο γωνιώδες ψυγείο του αυτοκινήτου το σύμπλεγμα των δύο RR με κόκκινο χρώμα, αντί του μαύρου. Αυτό σημαίνει ότι βρήκαν ένα μοντέλο Rolls Royce κατασκευασμένο προ του 1933.

Από το 1906 έως και το 1933, τόσο κράτησε η συνεργασία του διακεκριμένου τεχνικού Henry Royce, με τον όχι λιγότερο διακεκριμένο έμπορο Charles Rolls, το έμβλημα του αυτοκινήτου της εταιρείας τους είχε κόκκινο χρώμα. Το 1933 πέθανε ο Royce και την ημέρα του θανάτου του τα δύο RR έγιναν μαύρο, σε ένδειξη συνεχούς πένθους.

No 17

Toyota

Με το λογότυπο να απαρτίζεται από τρεις γεωμετρικές ελλείψεις που σχηματίζουν το γράμμα «Τ», η εταιρεία αρχικά κατασκεύασε αργαλειούς. Αργότερα ο μεγάλος ιδρυτής της Toyota, Κιιχίρο Τογιόντα, ξεκίνησε την παραγωγή διαφόρων τύπων οχημάτων. Το σήμα της εταιρείας εξελίχθηκε μέσα από τα χρόνια. Το σημερινό,  με τις γεωμετρικές ελλείψεις, συμβολίζει ακόμη, την επιθυμία του πελάτη, το ισχυρό και ποιοτικό προϊόν, αλλά  και την διαχρονική υπόσχεση που δίνει η εταιρεία για συνεχή ανάπτυξη.

No 18

 Saab

H σουηδική εταιρεία η οποία σήμερα έχει αναστείλει τη   δραστηριότητα της, ξεκίνησε την πορεία της στη βιομηχανία σαν μια πολύ καλή κατασκευάστρια στρατιωτικών και μαχητικών αεροσκαφών. Τα συγκεκριμένα προϊόντας της, μάλιστα, θεωρούνται από τα καλύτερα σε παγκόσμια κλίμακα. Το σήμα της εταιρείας, ο θυρεός της  αναπαριστά το μυθικό πουλί γρύφωνα, με κεφάλι λιονταριού. Είναι σχεδιασμένο από τον Καρλ Φρέντικ Ρόιτερσβαρντ. Το όνομα SAAB προκύπτει από τις λέξεις Svenska Aeroplan SA (aktiebolaget).

No 19

Chevrolet

Ήταν το 1910, όταν ένας ιδιαίτερα επιτυχημένος αμερικάνος επιχειρηματίας και κατασκευαστής αυτοκινήτων, ο William Durant, ανέθεσε σε έναν επιτυχημένο οδηγό αγώνων, τον Louis Chevrolet να σχεδιάσουν ένα νέο αυτοκίνητο. Το αποτέλεσμα ήταν άκρως εμπορικό και η συνεργασία των δύο ανδρών υπήρξε άψογη. Ο πανέξυπνος και διορατικός Durant ισχυροποίησε τη συνεργασία του με τον Chevrolet, μιας και ήταν ένας πολύ φημισμένος οδηγός αγώνων εκείνη την εποχή.

Το αποτέλεσμα ήταν το Νοέμβριο του 1911 να δημιουργηθεί η νέα εταιρεία Chevrolet Motor Car Company. Η ονομασία αυτή προέκυψε επειδή ο επιχειρηματίας Durant επέλεξε το όνομα του Chevrolet, το έκρινε εύηχο κι εμπορικό αφ΄ ενός και αφετέρου ήταν ιδιαίτερα γνωστός λόγω των αγώνων. Όσο για τον θυρεό της εταιρεία, προέκυψε ένας πολυτελής κι ελαφρά πλαγιαστός σταυρός, ο οποίος παραπέμπει στην υψηλή αξιοπιστία, αλλά και στην πολυτέλεια των αυτοκινήτων.

No 20

Lexus

Το λογότυπο της Lexus αναπαριστά ένα μεγάλο λατινικό L πλαισιωμένο από χρώμιο. Όσο για την ονομασία προέρχεται από την ένωση των λέξεων Luxury & Elegance, δηλαδή πολυτέλεια και κομψότητα.

No 21

About Motorsite.gr

Το Motorsite.gr είναι το μεγαλύτερο online ενημερωτικό portal για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο.

Μάθετε πρώτοι ολα τις τελευταίες ειδήσεις για τη μοτοσυκλέτα και το αυτοκίνητο. Ενημερωθείτε για ολους τους αγώνες, τις εκδηλώσεις, και νέα της αγοράς.

Το motorsite.gr χρησιμοποιεί cookies με σκοπό να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Ok